Cargoinspirerad vårkjol

Ni kommer ihåg tyget på puffarna som jag skulle ge nytt liv?

Och jag lovade att bild skulle komma idag. Varken jag eller kameramannen orkade fota igår, då vi prioriterade 30 grader i februari. (ps. det ligger ute på svtplay tills 9 maj, så än finns det tid att komma ikapp) Så jag fick helt enkelt fota mig själv imorse innan jag tog tag i dagens arbete. (Så då får ni även avnjuta min fina omgivning på jobbet.)



Kjolen blev precis som jag tänkte att den skulle bli. Lite army/cargo-känsla. Tyget är ett grovt gardintyg, om jag kommer ihåg rätt, Jag köpte det för några år sedan, till vårat murriga vardagsrum, så gardintyget gör att det är lite stadga i kjolen.



Jag är helnöjd över att jag vågade göra fickorna så stora som jag gjorde, för att verkligen dra tankarna till byxorna jag hämtat inspiration ifrån. Vet ni inte hur ett par cargobyxor ser ut så http://justfuckinggoogleit.com/
 


Kjolen som är av märket Marymar, så klart, matchar jag idag med en kofta från Indiska, halsband från New York och min gröna favoritsjal som är köpt på MBK i Thailand. (som jag förövrigt GÖÖÖRlängtar tillbaka till)


Kommentarer
Postat av: makeityourownelin

Å vilken härlig syblogg. Påminner och mitt eget kreativa kaos:)

2012-03-06 @ 19:23:05
URL: http://makeityourown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0