Klä om en sittpuff

Jag har ju två stycken sittpuffar hemma. Jag köpte dem för ett väldigt överkommligt pris för några år sedan på blocket. Jag har en vända försökt att sälja dem utan resultat och nu är jag väldigt nöjd att de inte blev sålda. Mina sittpuffar är från IKEA och har förvarning, vilket är hur bra som helst i ett hem där förvaring är det största problemet.

När jag köpte dem var de röda men jag klädde snabbt om dem i det här tyget;




Då hade hemmet ett lite mer bohemiskt inslag. Det var rött, guld, brunt, grönt och murrigt. När lägenheten väl blev bostadsrätt så renoverades det hemma och nu går hemmet lite mer i vitt, grått, svart. Jag har valt lila och grönt som accentfärget i vardagsrummet så att klä in puffarna än en gång kände som det ända rätta.

Så hittade jag ett lila plyschtyg på IKEA för typ 79 kr/m så jag slog till.
Sittpuffarna klär jag in med hjälp av en häftpistol, tidseffektivt och enkelt.

Så idag ser sittpuffarna ut såhär;



Jag är jättenöjd! (Undra hur länge de kommer få vara lila?)
Det är så roligt att man med små medel kan ändra känslan av ett helt rum.

Och tyget som satt på sittpuffarna innan ska jag återanvända, det ska få nytt liv i form av...ja vad då tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0