Birdie nam nam!

Jag blir gärna besatt av saker när jag kommer på att jag gillar dem. Det spelar ingen roll om det är en färg, en form, en sak eller en tv-serie. När jag kommer på att jag gillar den så vill jag ha allt som rör den saken som jag har kommit på att jag gillar.

Tex för ett tag sen kom jag på att jag gillade gult, då köper jag bara gult och plockar fram allt gult jag äger. Nyss var det grönt. Just nu har jag ingen direkt färg som jag är hooked på. Och det finns inget direkt tidsspann om hur länge jag kommer bara helt fast. När det gäller tv-serie är jag helt hooked på Glee och önskar att mitt liv vore en musikal.

Och häromdagen fick jag en ny hang-up; I lördags, rättare sagt, satte det sig en sidensvans i rönnbärsträdet utanför mitt köksfönster. Jag stod och betraktade den länge och väl. Vilka otroligt fina färger och stor var den. Ståtligt på något sätt. Så kom även en domherre och en liten blåmes dit. Och länge satt fåglarna kvar, nästan som att de kände att jag kollade på dem; - visst maria, vi sitter här för din skull.. kolla in oss. vi är här för dig! Så ni fattar; nu är jag besatt av fåglar.

Och vad hittar jag på H&M häromdagen, om inte en fågelklänning!;



H-e-r-r-e-g-u-d, som om H&M visste att jag skulle bli hooked på fåglar. Frågan är bara om min fågelperiod håller i sig så länge att den är värd en plats i min garderob.

Känner ni igen er i detta? Eller är jag ensam om denna växlande besatthet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0