MaryMar Dreamcatcher

Jag har länge funderat på att jag vill göra en drömfångare, jag tycker det är så fantastiskt fina. Jag kollade upp lite historisk bakgrund och det är verkligen spännande;

"Drömfångare kan liknas vid spindelnät i vilket drömmar fastnar. Det enda sättet att slippa igenom är genom den öppning som finns i mitten av nätet och intill denna fästs en sten eller pärla som ska locka önskvärda drömmar till sig och leda dem mot hålet. Lockstenens färg tillsammans med sinnesstämningen hos den som tillverkade drömfångaren anses avgörande för vilka drömmar och känslor som kommer att slippa igenom drömfångarens nät. För att inte riskera att skapa en drömfångare vars egenskaper inte passar slutanvändaren väljer man ofta vid massproducering av drömfångare att placera lockstenen mitt i hålet istället för vid sidan om, varvid drömfångarn anses förlora sina magiska egenskaper och blir till ett rent prydnadsföremål.."



Jag utgick inte efter någon lockstens färg när jag gjorde min. Jag har till och med fått en beställning på en likadan drömfångare. Så nu är jag lite stolt över mig själv!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Första december och första julkalender luckan är öppnad! Spana in min blogg för att se vad dagens lucka erbjuder för kul tävling och delta gärna!

Direkt länk: http://fashiontwisted.com/2011/december/lucka-1-bambee.html#comment



Kommer ha en tävling varje dag fram till den 24:e december!

Kram/Fashiontwisted.com

2011-12-01 @ 14:48:59
URL: http://fashiontwisted.com
Postat av: polarn

Vad fin du är! den vart ju jätte fin. <3

2011-12-01 @ 15:17:07
Postat av: Jenny

Åh vilken fin!!! Va kostar det att göra en beställning på en sån??? :-)

2011-12-07 @ 12:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0