Från penna till plagg

Jag hade en jättebra ide till ett somrigt linne som jag började skissa på. Jag har tyg till linnet, sen ska jag även använda en spets från farmors samling på linnet. Jag har allt allt jag behöver; tyg, alla detaljer, sytråd. Men ändå tvekar jag.



Jag kom till och med så långt att jag klippte ut allt mönster.



Iofs kan jag ju lika gärna använda detta mönster till någonting annat, det är egentligen ett klänningsmönster men jag tänkte korta av och ändra lite för linnet jag tänkte göra.



Men så är det med mig, tvekar lite i början, men sen när jag väl är klar så är jag jättenöjd. Så jag kanske inte ska tänka så mycket, som vanligt.. och bara gå på min ide! För vi har pratat om det förrut, inge nytt tyg innan jag använt det jag har!


Kommentarer
Postat av: makeityourownelin

Hej Marymar.



Jag letar alltid efter inspirerande sybloggar. Det finns många men få som är inspirerande nog. Men jag fastnade verkligen för din:)

2012-03-07 @ 21:53:08
URL: http://makeityourown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0