Farmors spets

Förra gången jag var hemma hos mina föräldrar så gick jag genom mina gamla grejer (kanske på tiden att jag rensar ur mina grejer efter ungefär 8 år hemifrån) men till saken.. när jag rensade så hittade jag även farmors gamla spetsar som hon knypplat.
Hon var en hejare på det och spetsarna är otroligt vackra. Jag har redan några projekt i åtanke när jag sitter och plockar bland banden.
Vilket pyssligt hantverk, jag blir nostaligsk, glad och lite sorgsen. Jag saknar min lilla pyssliga farmor.
Nu ska jag måla lite mönster inför nästa projekt. Min kameraman har inte kommit hem från jobbet än så än så länge har jag inte lyckats att fota kjolen, men snart så! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0