Sommarklänning a la Marymar

Jag håller ju på med två stycken olika klänningar samtidigt. Lusten faller på och lusten fallar bort. Så då är det ju helt perfekt att ha två olika projekt på gång.

Jag kunde fortfarande inte bestämma mig för hur fickorna skulle se ut på den A-linjeformande klänningen så igårkväll var det den som blev förpassad och istället tog jag fram overlocken och avslutade min första sommarklänning.

Tyget som jag använt till den här klänningen har några år på nacken, hur många vet jag inte. Men mamma rensade ut lite tyger så det fick följa med hem till mig.

Här är en liten sneakpeak på klänningen. 



Tyget är ju väldigt sockersött men jag tycker modellen tog bort lite av det extrem söta.



Rosetten freebasade jag av bara farten igårkväll. Jag hade planer på att den skulle sitta åt tvären istället för längs med med detta blev bättre. Tycker ni inte?

Kommentarer
Postat av: Helena

Härlig sommarklänning! Jag börjar också bli sugen på att sy sommarklänningar, har spanat in ett mönster som också har en längsgående rosett på axeln, så jag gillar det.

2012-03-13 @ 17:48:20
URL: http://enhemmasyddgarderob.wordpress.com
Postat av: Kattis

WOW! Snyyyyyygg!!!

2012-04-13 @ 15:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0