Nöjd med boken!

Ni kommer ju ihåg att jag beställde Burdaboken. Jag fick ett sms när jag var på jobbet att jag kunde hämta ut den på posten i förrgår, så det vart raken vägen hem och till posten för att hämta ut min efterlängtade bok!



Den var mycket minder och tjockare än jag trott, men jättefin! Lättförstålig, fina bilder och lite småintervjuer med designers. Och 5 st grundmönster (kjol, blus, klänning, kappa och väska)  men med olika varianter av grundmönstren. Den vänder sig både till dig som kanske aldrig sytt förrut, men även till erfarna. Har du inte boken än, men är lite sugen. Köp den!



Jag har länge känt att jag vill använda det prickiga och cykelmönstrade tyget tillsammans. Och nu vill jag ju prova att sy upp någonting från boken.



Så grundmönstret till blusen blev någonting jag tänkte ge mig på! Och detta projekt ska jag följa anvisningarna och inte sväva iväg och hitta på massa eget (som det oftast brukar bli när jag ska börja på nått..)

Sen är man ju långledig nu från freadgen. Så mannen lägger sin lediga tid på bilprojektet och jag bara syr och syr :)

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har gjort blusen och håller på med klänningen. Mönstren är verkligen tydliga och bra.



Angående stuvlådan, har de kanske inte hunnit få tillräckligt med stuvar i Stockholm. Hoppas de får en, det brukar vara 40% rabatt (kan vara skönhetsfel, dock). En gång fick jag 1,8 meter denim för 76 kronor.

2012-04-26 @ 18:22:46
URL: http://enhemmasyddgarderob.wordpress.com
Postat av: Frida

Spännande bok! visa gärna lite mer uppslag ur den om du syr nåt mer :)

2012-05-05 @ 15:45:03
URL: http://fridajosefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0