Göra eget korsstygnsmönster

Geeky, geeky men jag älskar korsstygn! Det är så roligt, fuck tv-spel och scrapbooking! Korsstygn är så mycket coolare.

Och skippar man alla fula mönster som finns i garnbutiken nere på hörnet och beger sig ut på world wide webb och söker nya, lite roligare mönster så kan det ju bli så mycket roligare än trästugan med träd och en liten fjälltopp som bakgrund. Eller varför inte en liten trevlig blomsterkrans?

BLÄ!

Så jag har hittat en skitbra sida där man kan göra sina egna mönster. Den är egentligen ämnad för pärlplattor, gillar man det så kan man ju göra mönster till det med. MEN.. nu är det korsstygn. Så man laddar bara upp någon schysst bild man hittat så vips så har man ett klart mönster. Jag brukar ta en svartvit bild med inte allt för mycket detaljer, för att det inte ska bli för pluttigt och svårt att förstå (ni kommer förstå vad jag menar)

Här är ett exempel på en bild jag laddat upp på sidan;




Nu är buren blå, skulle varit så mycket skönare för ögat om det var en svart bur, mer färg förvirrar ögat och det gör jobbigt att tyda mönstret.
Så det är ett litet exempel på hur man ska tänka när man gör mönstren.

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Du är så kreativ!!! kram:)

2011-11-25 @ 19:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0